Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv obcí na výši svých daňových příjmů
Králík, Martin ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
85 ABSTRAKT Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat, jaké mají obce, jakožto územní samosprávné celky, které mohou tvořit právo, (přímé) možnosti ovlivnit výši svých rozpočtových příjmů daňového charakteru. Diplomová práce teoreticky vychází z vymezení samosprávy a obecního rozpočtu se zaměřením na rozpočtové příjmy, především ty daňové podle členění rozpočtové skladby. Hlavní část práce se pak zaměří na ty příjmy daňového charakteru, které plynou do rozpočtu obcí, o nichž může obec do jisté míry sama rozhodovat. Obsahuje dvě kapitoly. První z nich se tak zabývá místními poplatky, tedy veřejnoprávními platbami, jejichž výnos plyne do rozpočtů obcí a na který mají obce největší vliv. Rozhodují totiž o jejich zavedení, zrušení, sazbě apod. V další kapitole bude podrobněji rozebrána pravomoc obcí v oblasti daně z nemovitostí, to znamená možnosti daňového osvobození nemovitostí dotčených živelní pohromou a některých zemědělských pozemků a stanovení či modifikace různých koeficientů - místního, obecního a polohové renty. Na závěr je pak zařazena kapitola pojednávající o daňové pravomoci slovenských obcí a srovnání s českou úpravou. Klíčová slova Obecní rozpočet, místní poplatky, místní daně, daň z nemovitostí, polohová renta, obecní koeficient, místní koeficient.
Postavení a význam místních poplatků
BULÍČKOVÁ, Renata
Diplomová práce na téma Postavení a význam místních poplatků se soustředí na dílčí část daňových příjmů obcí, které se podle rozpočtové skladby označují jako místní poplatky. I když mají fakultativní charakter, zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů omezuje daňovou pravomoc ohledně stanovení sazby poplatku. Práce se zabývá problematikou místních poplatků ve vybraném kraji České republiky, a to v Kraji Vysočina. Nejprve je však popsán vývoj poplatků na území ČR v letech 2006 až 2016. Následně práce přechází na vývoj v Kraji Vysočina, kde jsou rozklíčovány místní poplatky podle jednotlivých druhů. Další kapitoly jsou věnovány místním poplatkům podle členění v rozpočtové skladbě z pohledu jejich podílu výnosu na příjmech obcí v roce 2016 a četnost využití daných poplatků v témže roce. Na základně provedených výpočtů bylo zjištěno, že průměrný podíl příjmů z místních poplatků se na daňových příjmech v letech 2006-2011 pohyboval kolem 1,80 %. Zavedením místního poplatku za komunální odpad se od roku 2012 do roku 2016 podíl nacházel přibližně na hranici 3 %. Tento rozdíl zapříčinil fakt, že poplatek za komunální odpad tvoří majoritní část příjmů z místních poplatků, a to přibližně 86 %. Z analýzy jednotlivých poplatků dále vyplývá, že nejčetněji ukládaným poplatkem je poplatek ze psů. Ovšem jeho celkové příjmy se na příjmech z místních poplatků podílely pouze 4,50 %. Obdobným podílem (4,80 %) se vyznačují už jen příjmy z poplatku za užívání veřejného prostranství, ostatní poplatky tvoří minimální podíly.
Local taxes
Ďuriš, Daniel ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Čejková, Eliška (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou místních daní na Slovensku ve městě Žilina. Po roce 2004, kdy byla obcím svěřena větší nezávislost, je pozornost zaměřena na vývoj sazeb a rozsah pravomocí správce daně v deseti ročním horizontu. V závislosti na tomto vývoji jsou analyzovány daňové příjmy a dluhy města, které jsou se sazbami v určité korelaci. Od toho se odvíjí i cíl práce, kterým je popis a analýza obecně závazných nařízení a jejich nepochybné propojení s prováděním místní politiky skrze daňovou politiku.
Vliv obcí na výši svých daňových příjmů
Králík, Martin ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
85 ABSTRAKT Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat, jaké mají obce, jakožto územní samosprávné celky, které mohou tvořit právo, (přímé) možnosti ovlivnit výši svých rozpočtových příjmů daňového charakteru. Diplomová práce teoreticky vychází z vymezení samosprávy a obecního rozpočtu se zaměřením na rozpočtové příjmy, především ty daňové podle členění rozpočtové skladby. Hlavní část práce se pak zaměří na ty příjmy daňového charakteru, které plynou do rozpočtu obcí, o nichž může obec do jisté míry sama rozhodovat. Obsahuje dvě kapitoly. První z nich se tak zabývá místními poplatky, tedy veřejnoprávními platbami, jejichž výnos plyne do rozpočtů obcí a na který mají obce největší vliv. Rozhodují totiž o jejich zavedení, zrušení, sazbě apod. V další kapitole bude podrobněji rozebrána pravomoc obcí v oblasti daně z nemovitostí, to znamená možnosti daňového osvobození nemovitostí dotčených živelní pohromou a některých zemědělských pozemků a stanovení či modifikace různých koeficientů - místního, obecního a polohové renty. Na závěr je pak zařazena kapitola pojednávající o daňové pravomoci slovenských obcí a srovnání s českou úpravou. Klíčová slova Obecní rozpočet, místní poplatky, místní daně, daň z nemovitostí, polohová renta, obecní koeficient, místní koeficient.
The property tax and local taxes in selected municipality
Jakabovičová, Kristína ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Špinerová, Zuzana (oponent)
Tato práce se snaží postihnout problematiku daně z nemovitostí a místních poplatků ve vybrané obci Ústí v okrese Přerov , analyzovat jejich vývoj ve vymezeném období a navrhnout opatření ke zlepšení jejich výběru . Věnuje se daňovému systému České republiky, se zaměřením na daňové příjmy obcí a daň z nemovitostí , která je často označována za faktor zvyšující autonomii obcí . Poukazuje při tom na podstatu fungování místních koeficientů u nemovitostí a roli, kterou tyto od r. . 2009 v každé obci hrají . Dáno koeficienty se liší v závislosti na počtu obyvatel , pokud obec nevyužila možnosti stanovit si daný koeficient sama. Práce dále rozebírá místní poplatky , které si obec dle obecně závazné vyhlášky může na svém území zavést , v rozsahu zákona č. . 565/1990 Sb . , O místních poplatcích . Tyto mají , na rozdíl od daní povahu protihodnoty za poskytnutí služby a jejich smyslem není naplnění veřejného rozpočtu. Daná problematika je nakonec rozebírána na konkrétním příkladu vybrané obce , čímž práce nabízí celkový pohled na otázku místních daní z nemovitostí a místních poplatků .
Legislativní změny v oblasti loterií a jejich fiskální dopady
Brůček, Tomáš ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Stavjaňová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na legislativní změny v oblasti loterií a jejich dopady na rozpočty vybraných municipalit. Hazardní průmysl je specifickým odvětvím ekonomiky, u kterého je aplikován zvláštní systém zdaňování. Od roku 2012 jsou provozovatelé loterií a jiných podobných her zdaněni zcela novým způsobem, což se projevilo i ve veřejných rozpočtech. Cílem diplomové práce je zhodnocení těchto změn a kvantifikace jejich dopadů na výši a strukturu příjmů z hazardu ve vybraných městských částech v Praze. Vývoj výše příjmů městských částí z hazardu je silně ovlivněn postojem městských částí k hazardu. U městských částí, které zavedly nulovou toleranci hazardu, je zřejmý klesající trend vývoje těchto příjmů. V městských částech s vysokou koncentrací hazardu naopak došlo k růstu příjmů z hazardu. Postavení městských částí je z důvodu existence hlavního města Prahy v mnoha oblastech značně odlišné od ostatních měst a obcí.
Místní poplatky
Kaszová, Klára ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Kouba, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem místních poplatků s akcentem na místní poplatek ze psů. Je rozdělena do tří hlavních části. V první části je teoreticky vymezeno financování obcí a charakterizovány jednotlivé místní poplatky s největším důrazem na místní poplatek ze psů a jeho kvalitativní zhodnocení na vybrané skupině statutárních měst. Jejím výsledkem je podrobná charakteristika uplatňovaných osvobození, které se mezi městy značně odlišují. Druhá část se věnuje mezinárodní komparaci zdanění zvířat u nás a v Evropské Unii včetně srovnání sazeb a specifik včetně doporučení pro Českou republiku. V poslední části je místní poplatek ze psů analyzován, a to z pohledu závislosti výnosu z poplatku na jednotlivých sazbách poplatku či počtu evidovaných psů. Je zde také vývoj sazby za srovnávané roky 2002 a 2012 a jednotlivé kategorie. Z analýzy vyplývá, že sazba poplatku roste spolu s navýšením maximálních možných sazeb a počet psů není na sazbě poplatku závislý.
Správa místních poplatků ve vybrané obci
Studničková, Zuzana ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Brabcová, Pavlína (oponent)
Předmětem mé bakalářské práce je rozbor správy místních poplatků v obci Benešov. V práci jsem vysvětlila význam základních pojmů nutných pro pochopení dané problematiky, zjistila jsem, jakou pravomoc a působnost mají obce v oblasti místních poplatků, popsala jsem proces tvorby obecně závazných vyhlášek, jednotlivé poplatkové prvky a charakterizovala jsem soustavu místních poplatků v České republice. Poté jsem popsala správní daňové řízení včetně všech jeho součástí. Provedla jsem analýzu místních poplatků v obci Benešov, kde jsem klasifikovala jednotlivé místní poplatky vybírané obcí. V rámci mnou vybrané obce jsem podrobně popsala průběh správného řízení. Mimo jiné jsem také nahlédla do historie správy místních poplatků v Benešově a zpracovala názory odborníků na přenesení působnosti správy daně z nemovitostí na obecní úřady v mnou zkoumané obci. V závěru jsem provedla syntézu svých poznatků a vypracovala vlastní doporučení pro obec Benešov.
Hodnocení efektivnosti místního poplatku za psa v Praze a Středočeském kraji
Soukupová, Sandra ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Vejchodská, Eliška (oponent)
Místní poplatek za psa je součástí daňového systému České republiky již mnoho desetiletí. Neexistují však prakticky žádné studie, které by se zabývaly otázkou, zda je výběr tohoto poplatku efektivní a účinný. Odpověď na tuto otázku je ovšem velmi zajímává a přináší závěry, které by neměly být opomíjeny. Argumenty zastávající názor zachování místního poplatku lze na základě empirického výzkumu minimálně oslabit, když ne přímo vyvrátit. Náklady na výběr tohoto poplatku jsou několikanásobně vyšší než náklady na výběr jiných daní v daňovém systému ČR. Význam místního poplatku za psa na příjmech obcí je prakticky nulový. Většinou nedosahuje ani 1 %. Vyvstává proto otázka, zda je vůbec nutné tento poplatek vybírat.
Administrativní náklady výběru místních poplatků v okresních městech
Tecl, Jan ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Zídková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výší administrativních nákladů místních poplatků v okresních městech. V první části práce jsou vymezeny administrativní náklady a místní poplatky. Druhá část se zaměřuje na zjišťování výše administrativních nákladů jednotlivých místních poplatků v relativní výši i přepočet na jednoho poplatníka. Pro tuto část jsou použita reálná datech z okresních měst. Cílem sběru a vyhodnocení těchto dat je zhodnotit to, jaké výše dosahují administrativní náklady a také to, jestli je jejich dopad degresivní nebo ne.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.